Surówka z marchwi z mandarynkami i migdałami

Monica 12 Comments


Za oknem taka szaruga, wiatr i deszcz, że wszystkiego się odechciewa. Nawet kawa (na dodatek, w moim przypadku bezkofeinowa) z ciachem nie pomaga. Może dzisiaj polepszę sobie humor szarlotką, którą mam zamiar upiec, to moja ostatnia nadzieja.
A dla Was, Drodzy Czytelnicy mam pyszną surówkę. Na wstępie podeszłam do niej z dystansem. Marchew, mandarynki i migdały ? I dobrze, że się do niej przekonałam, bo surówka jest wspaniała. Słodka i bardzo smaczna, podałam ją z kotlecikami w kokosowej panierce i ziemniaczanym puree. Gorąco polecam!



Składniki dla 4-6 osób

4 marchewki, u mnie dosyć duże
6 mandarynek
0.5 szklanki posiekanych migdałów 
2 łyżeczki soku z cytryny
1 łyżka cukru pudru
0.5 szklanki śmietany, gęstej (18 %)

Marchewki trzemy na tarce jarzynowej. Dodajemy obrane i pokrojone na małe cząstki mandarynki, sok z cytryny, cukier puder, migdały i śmietanę. Łączymy wszystko, posypujemy migdałami i podajemy zaraz po przygotowaniu.

Smacznego!

Uwagi
* posiekane migdały można zastąpić płatkami migdałów

Przepis pochodzi z książki "365 obiadów na polskim stole" E. Aszkiewicz, R. Chojnacka i został przeze mnie zmodyfikowany (jak zwykle zresztą) wg moich gustów smakowych ;)

12 komentarzy:

  1. Robiłam też kiedyś surówkę z marchwią i mandarynkami, u mnie była dodatkowo kukurydza. Migdały też pewnie świetnie tutaj pasują!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi niesamowicie pysznie :) Skusilabym sie na miseczke takiej salatki. U nas dzis juz prawie wiosennie tylko troche slonca brak :)

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi przepysznie :) Mam obiad na poniedziałek zaplanowany tym sposobem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się wydaje, że to połączenie jest wspaniałe, smaczne, aromatyczne! Idealne.
    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ładnie pomarańczowo! Trochę lata w te pochmurne i wietrzne dni :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam surówki z marchewki :) Twoja wyjątkowo w moim guście

    OdpowiedzUsuń
  7. O prosze, dodatek mandarynek i migdałów? ciekawy pomysł. do tej pory zawsze robiłam marchewkę z jabłkiem i cytryną. Ostatnio próbuję różnych nietypowych przepisów i jak na razie jestem zawsze na tak, także twój przepis też wpisują na listę do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam marchewkę, nawet zamiast chipsów do filmu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki. Wreszcie tradycyjna surówka z marchewki zaproponowana w nowoczesnym sposób

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie spróbuję, lubię eksperymentować z nowymi smakami:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe połączenie, które prezentuje się wyśmienicie

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło mi, że surówka została tak dobrze przyjęta, bo jest specyficzna, ale warto się na nią skusić :) Dziękuję wszystkim!

    OdpowiedzUsuń