Zdrowe ciasto marchewkowe bez cukru

Monica 32 Comments



Pod nóż miało iść w pierwszej kolejności klasyczne marchewkowe, ale, że sobie ubzdurałam bez cukru, to też poszperałam, zainspirowałam się o tutaj i przerobiłam na swoją wersję. Ciasto nie zawiera cukru i ma masę pysznych składników, dobrą mąkę, płatki owsiane i dosłownie odrobinę oleju.

Kochani, jutro w nocy wylatuję z mężulem na Teneryfę, spodziewajcie się więc nowego wpisu w okolicach 16 sierpnia. 
Pozdrawiam wszystkich zaglądających!




Składniki na tortownicę 24 cm

2 szklanki mąki pełnoziarnistej (razowej)
0.5 szklanki płatków owsianych (np. górskich)
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1 łyżka drobnych rodzynek
1 łyżka moreli suszonych, posiekanych
5 daktyli suszonych, pokrojonych
1 szklanka marchewki, starej na tarce o drobnych oczkach
1 średnie słodkie jabłko, starte na tarce o dużych oczkach
0.5 szklanki soku jabłkowego
1/4 szklanki oleju
3 jaja, klasy L

Polewa:
2 serki homogenizowane tj. 400 g, np. waniliowe, mogą być 0%
2 łyżeczki żelatyny
płatki migdałów

W dużej misce, w takiej kolejności jak podane są składniki dodajemy je jeden po kolei, tj. pierwszą mąkę, później płatki, następnie cynamon itd. Na samym końcu wbijamy 3 jaja i mieszamy wszystko mikserem na średnich obrotach tylko do połączenia składników.
Wykładamy do formy natłuszczonej i wysypanej bułka (lub wyłożonej papierem do pieczenia) i pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 30 minut.
Wyjmujemy z formy po 30 minutach. Studzimy.
Żelatynę namaczamy w małej ilości gorącej wody i mieszamy energicznie z serkami. Polewamy wystudzone ciasto. Posypujemy migdałami i wstawiamy do lodówki na 1-2 godziny aby polewa zasygła.

Całe ciasto ma tylko 1421 kcal ! (kalorie liczone tutaj)
Dzieląc na osiem porcji jeden kawałek ciasta ma tylko 177 kcal !

32 komentarze:

  1. Uwielbiam te ciasto i też je ronię bez cukru... Jest zdrowsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze ciekawiło mnie jak smakuje takie ciasto. Wygląda kusząco zastanawia mnie ta polewa na wierzchu , jak ja robisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest "mięsiste" i mało słodkie, przypomina odrobinę korzenne ciasta. Polewa już uzupełniona.

      Usuń
  3. Dietetyczne ciasto marchewkowe bez dodatku cukru jest fantastycznym pomysłem. Jak tylko dotrę do piekarnika wykonam natychmiast

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności i wygląda tak baaardzo apetycznie :D
    U mnie też zdrowe ciasto, bo bezglutenowe, zapraszam! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, wygląda smakowicie :)
    Udanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny przepis.
    Uwielbiam ciasto marchewkowe i koniecznie muszę wypróbować Twój przepis :)

    Pozdrawiam Jusia

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, wspaniały przepis! ; )
    Ciasto prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam zdrowe ciasta!::) zaspokaja ochotę na słodkie i nie ma się wyrzutów sumienia :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje marchewkowe jest z cukrem, ale myślę, że przy tej ilości słodkich owoców, rzeczywiście i z mojego przepisu mogę wyeliminować cukier :)

    Dziękuję M. przekonałaś mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne ciacho! Bardzo lubię marchewkowe! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis godny uwagi :) Zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  12. robię już drugi raz, tym razem podwójne bo na Święta
    bardzo dobre
    Marzena

    OdpowiedzUsuń
  13. A można zrobić bez suszonych owoców ? Mam zamówienie na ciasto bez cukru na roczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez suszonych owoców zmieni smak i będzie uboższe. Ja bym ich nie "wyrzucała" ;)

      Usuń
  14. A czy jak dam mąkę pszenną będzie dobre??

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny, przepis, wypróbuje :) Tutaj mój - także ciasto bez cukru: http://www.blogomodzie.com/dietetyczne-ciasto-bez-cukru/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mąka pszenna czy żytnia pełnoziarnista?
    piecyk na jakim programie?
    gora doł?
    30 min to wystarczający czas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka- obojętne, ja miałam pod ręką żytnią, spokojnie nada się również pszenna.
      Piec- skoro nie nadmieniłam, musi to być zwykły program bez termoobiegu tj. góra-dół.
      30 minut - sądzę, że wystarczający, w razie obaw można dopiec przykrywając wierzch folią aluminiową 5 minut dłużej.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Witam, czy kaloryczność jest policzona razem z polewą? Jak wyglądało by ilość kalorii bez polewy? Z góry dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaloryczność liczona była bez polewy.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. To ciasto jest numerem 1 w moim domu. dodaję do niego 5 marchewek, dwa jabłka i szklankę soku jabłkowego. Ale wtedy trzeba dłużej piec ok 50-60 minut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że Wam smakuje, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  19. Witam. Mam pytanko. Jak zastąpić/czy można/ jajka? Mam maluszka który nie może jeść jajek. Z góry dziękuję za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Np. dwoma, trzema rozgniecionymi bananami.
      Pozdrawiam!

      Usuń