Ciasto ucierane biało-czarne z owocami

Monica 39 Comments


Ciasta ucierane to jedne z moich ulubionych. Nie dlatego, że są całkiem proste w wykonaniu, że ciężko je "zepsuć", lecz dlatego, iż uwielbiam ucierać ;) Mogę robić to dłuuugo i bardzo mnie to odpręża (pod warunkiem, że nie muszę się spieszyć). Ucieranie mnie uspokaja, rozluźnia i...cieszy :) Poza tym, ciasta ucierane są po prostu bardzo dobre, a takie jakie dzisiaj Wam oddaję w ręce, dodatkowo, długo utrzymuje świeżość. Przechowywane w szczelnym pojemniku jest świeże przez kilka dni. Kolejnym jego atutem jest dowolność wyboru owoców. Moje jest ze śliwkami, ale piekłam go już z jabłkami, agrestem, truskawkami i ze wszystkimi owocami, o każdej porze roku, smakowało wspaniale. Czekam na wykorzystanie wersji np. z brzoskwiniami lub gruszkami. Gorąco polecam również do popołudniowej weekendowej kawki  :)



Składniki na dużą prostokątną blachę

3,5 szklanki mąki
1 kostka masła lub margaryny (20 dag)
2 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego (16 g)
6 jaj
1 niepełna szklanka mleka
2-3 łyżki ciemnego kakao (np. extra ciemne DecoMoreno)
2 kopiaste łyżeczki proszku do pieczenia
około 80 dag- 1 kg owoców tj. śliwki, jabłka, agrest, gruszki, brzoskwinie, truskawki itd

Masło/margarynę ucieramy z cukrem, następnie dodajemy po jednym jaju, za każdym razem ucierając. Kolejno dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, na przemian z mlekiem. Ciasto będzie gęste ale takie, aby dało się ucierać mikserem (gdyby się opierało,można dodać więcej mleka).

Prostokątną blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Jedną połowę ciasta wykładamy do blaszki, wyrównujemy wierzch. Do drugiej części dodajemy kakao i mieszamy dokładnie.

Na jasne ciasto wykładamy umyte i oczyszczone owoce (jabłka kroimy w kostkę, śliwki w połówki, gruszki w plastry, truskawy całe).

Przykrywamy owoce ciemnym, kakaowym ciastem.

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 45-50 minut w 180 stopniach C. Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto się upiekło.


Smacznego!

39 komentarzy:

  1. Wygląda tak puszyście!
    Musi smakować wybornie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda!!! I szybkie do zrobienia - to coś dla mnie i moich ciasteczkowych potworów;))

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładne! chciałabym kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Monis, ja zaraz do Ciebie lece na kawe. I na to pyszne ciasto oczywiscie :)) Mam nadzieje, ze jeszcze go nie zdjadlas (w koncu to duza blacha byla:))

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne;) wygląda tak,jakby było z dodatkiem sera,który z resztą uwielbiam,więc też byłoby świetne,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda niezwykle smakowicie:) kto wie, sobota już jutro, więc może i u mnie takie powstanie:)

    http://zycie-bez-drogowskazow.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetycznie wyglada, a do tego jest szybkie i proste - idealne dla niespodziewanych gosci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Od takich ciast bardzo trudno jest mi się oderwać. Pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ja niestety ucierania nie lubię :D ale to prawda, że takie ciasta są przepyszne, więc czasem się za to zabieram :) Twój wypiek prezentuje się wprost genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Apetycznie sie prezentuje!
    bardzo lubię takie dwukolorowe ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Monico, to ciasto wygląda znakomicie, pysznie i tak puszyście :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wierzę w to, że ktoś może nie lubić ciast ucieranych :P Najlepsze z wypieków. A to białe-czarne...cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. MM.... aż mam ochotę wyciagnąc to ciasto przez monitor!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję serdecznie za miłe komentarze :) I zachęcam do upichcenia ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tam za ucieraniem, aż tak bardzo nie przepadam, ale ciasto bardzo mi się podoba i przepis sobie zapiszę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. takie ucierane sa najlepsze i najsmaczniejsze i uwielbiam je z kubkiem mocnej herbaty..

    OdpowiedzUsuń
  17. Imi place, as manca cu placere daca ar fi in fata mea. Dar ma multumesc si cu o degustare virtuala :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Proste, nieskomplikowane - takie lubię (robić i jeść) ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto pyszne :) Zrobiłam i wyszło tak jak na zdjęciu :) Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  20. No i poc, po co tu zaglądałam??? Zrobiłam się głodna, a miałam być na diecie:-/

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję serdecznie wszystkim ! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki za ten przepis- ja, kompletny antytalent do ciast, wypróbowałam go i wyszło wyśmienicie. Robiłam je już kilka razy z różnymi owocami (z własnych przetworów), za każdym razem pycha. W wersji białej czyli bez kakao także jest świetne, jak dla mnie tylko ciut zbyt słodkie, więc następnym razem dam cukru nieco mniej.

    OdpowiedzUsuń
  23. ivoncja- super, cieszę się że ciacho się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie sie piecze. Mam nadzoekę ze sie uda. dałam 1,5 szklnaki cukru i cukier waniliowy. Próbowałam ciasta surowego i było akurat na słodycz. Wydaje mi sie ze te z przepisu byłoby ciut za słodkie, ale jak kto lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Upieklam. Pychotka. Jeszcze jest cieple, a juz spora czesc znikla :-). Dzieci i mezulek zachwyceni. DZIEKI :-).

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Nie radziłabym, ale można spróbować dodać np rzadkiej śmietanki zamiast mleka, lecz nie wiem czy ciasta nie będzie "zakalcowate".

      Usuń
  27. witam!czy do ciasta można dodać owoce mrożone, czy wcześniej rozmrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie piekłam go z mrożonymi owocami. Radziłabym odmrozić i odsączyć z soku, aby nie zrobił się zakalec.

      Usuń
  28. Ciasto upiekłam ze śliwkami, piekło się 50min, ale mogło być nieco dłużej w piekarniku, bo przy owocach zostało surowe ciasto. Jednak mimo wszystko jest dobre w smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało. Tak to jest z ucieranymi, że lubią być czasami niedopieczone.

      Usuń
  29. Robilam z tego przepisu-wyszło pyszne i super!!!!!

    OdpowiedzUsuń