Sok z jeżyn przecierany

Monica 15 Comments



Kolejny sok do kompletu :) Tym razem z jeżyn, ale leśnych, drobnych, pachnących jeszcze ściółką. Coś pysznego. Pewnie większość wypije córa, bardzo lubi wszelkie soki,ale dla mnie i dla męża na zimę będzie jak znalazł do herbatki :)

Składniki na 8 sztuk 300 ml butelek



1 łubianka jeżyn czyli około 2,5-3 kg (moje były leśne, drobniejsze ale jakieś cięższe)

1 kg cukru (jeśli lubicie b.słodki sok to 2 kg)


Jeżyny oczyszczamy, zasypujemy w dużym garnku cukrem i odstawiamy na noc. Na drugi dzień, zalewamy owoce z cukrem ciepłą wodą, tak aby przykryła owoce około 1 litra i podgrzewamy na małym ogniu tylko do momentu rozpuszczenia cukru (na dnie garnka nie powinno nić "szeleścić" ). Sok zlewamy przez sitko do mniejszego naczynia. Owoce przecieramy okrągłym tłuczkiem lub łyżką. Gotowy sok mieszamy i przelewamy do czystych, wcześniej wyparzonych i suchych buteleczek. Zakręcamy i pasteryzujemy 15 minut. 

Podpisujemy i chowamy do spiżarki :)

15 komentarzy:

  1. Pyszny soczek :) Ja zawsze lubilam taki z dzikiego bzu, ktory kiedys robila moja mama... Zawsze polewalam nim kasze :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewałaś kasze ?! W życiu nie wpadłabym na takie połączenie! Ale chyba nie z mięsem kasze ? ;)

      Usuń
    2. No wiesz? :) Kasze manne oczywiscie (taka gotowana na gesto, ze az lycha stala :))

      Usuń
    3. Żartowałam ;) Mojej córce robię kaszkę mannę na mleku z domowymi sokami własnie, jest pyszna :)

      Usuń
  2. Ale mnie tu dawno u ciebie nie było ;)
    Ale wracam na sezon przetworów i już mi ślinka cieknie na soczek. Mam jeżyny co prawda ogrodowe, ale własne. Soczków sama nigdy nie robiłam. Więc pytanie laika - owoce zasypane mają stać przez noc w lodówce czy na zewnątrz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie w lodówce, mi stały na ladzie w kuchni ;)

      Usuń
  3. U mnie taki pyszny sok na pewno nie dotrwałby do zimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, gdybym zrobiła tylko jeden rodzaj soków. A tymczasem soków u mnie do wyboru do koloru, jest co pić przez zimę. Część robię sama a część dostaje od "babć" :)

      Usuń
  4. Wspaniały soczek. Pewnie córeczce posmakuje :)
    Ja też polewałam soczkiem kaszę. Mannę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie lubię jeżyny. Ten sok musi być znakomity! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ja bym chciała taki sok!:) do herbaty musi być wyśmienity:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, smakuje inaczej niż malinowy bo jest odrobinę cierpki. Pychota :)

      Usuń
  7. Może dla takiego soku warto poświęcić czas i nie kupować ze sklepu nafaszerowanego chemią ^^?

    OdpowiedzUsuń