Pęczak z kurczakiem gyros, warzywami oraz sosem koperkowo-czosnkowym

Monica 16 Comments



Dlaczego w naszym codziennym jadłospisie jest tak mało pęczaku ? I kaszy, ogółem ? Uwielbiam wszystkie odmiany kaszy. Pęczak to moja miłość, odkryta całkiem niedawno. Jaka szkoda, że nie ma zbyt wielu przepisów z jego udziałem aby czerpać inspirację. To danie obiadowe powstało więc na totalnym "spontanie" i bardzo nam zasmakowało. Polecam dla odmiany, zróbcie dziś lub jutro kaszę. Jest zdrowa i pyszna.
 Niestety zaczął się już okres zdjęć w "ciemni". Brak światła doskwiera nie tylko fotografiom ale również i mi...



Składniki dla 4-6 osób

1 duża pierś z kurczaka lub 2 małe
przyprawa Gyros
oliwa z oliwek
1 mały jogurt naturalny
1 łyżka majonezu
0.5 szklanki śmietany 12% lub 30% (płynnej)
1 łyżka koperku, posiekanego
3 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
sól, pieprz
1 opakowanie włoszczyzny, mrożonej
1 opakowanie (4x100g) kaszy pęczak

Kurczaka myjemy, kroimy z małe kawałki i obtaczamy w przyprawie gyros z łyżką oliwy. Odstawiamy.

Przygotowujemy sos: jogurt, majonez, śmietanę, koperek, czosnek, sól i pieprz mieszamy.

Pęczak gotujemy wg przepisu na opakowaniu.

Kurczaka smażymy na oliwie, gdy się usmaży, wrzucamy włoszczyznę. Dusimy aż warzywa zmiękną, około 10 minut. Próbujemy, w razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem. 

Sos koperkowo-czosnkowy delikatnie podgrzewamy, nie zagotowujemy!
Podajemy jak na zdjęciu. Na kaszę wykładamy warzywa z kurczakiem i polewamy sosem.

Smacznego!

16 komentarzy:

  1. To zdecydowanie moje klimaty ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio pierwszy raz jadłam pęczak i bardzo mi smakował. Mam zamiar częściej go wykorzystywać w swojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię wszelkie kasze. Akurat pęczaku nie jadam, ale zmienię to.
    Lubię quinoę, kaszę jaglaną, gryczaną. Czas na pęczak. Fajne danie! ::)

    OdpowiedzUsuń
  4. dawno nie robiłam kuskusu a twoja propozycja bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas dzisiaj zagościło to danie, niestety z ryżem zamiast kaszy, ale i tak było pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. obiad pierwsza klasa!:) a ja również stanowczo za rzadko jem kaszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję serdecznie wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie ostatnio często gości kasza gryczana albo kuskus ale zgadzam się, że z taką ilością kasz jaką mamy powinniśmy je częściej wykorzystywać..:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obiad w sam raz na chłodne jesienno-zimowe dni.

    OdpowiedzUsuń
  10. kurczak z gyrosem zawsze się dobrze przyjmie :). Przyjemny bukiet warzyw :).

    OdpowiedzUsuń