Babka piaskowa z orzechowo kakaową nutą

Monica 18 Comments


Baba piaskowa za mną chodziła. Prosta, szybka w przygotowaniu i tania. Jest puszysta, leciutka, odrobinę krusząca, po schowaniu do pojemnika spokojnie nadaje się do zjedzenia w drugim dniu. Córa jak zwykle podskubywała jeszcze ciepłą babę, nie mogła się doczekać, niecierpliwiec :) Święta już tuż tuż. Jakie wypieki planujecie? Ja powoli kompletuje listę: będzie baba, mazurek orzechowy i  duuuży sernik z masą budyniową.

Składniki na średnią formę babkową (jak na zdjęciu) lub keksówkę

3 jaja
3/4 szklanki mąki pszennej tortowej
0.5 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
20 dag masła/margaryny
1 opakowanie tj.16 g cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu rumowego

Poza tym:
1/3 szklanki posiekanych drobno orzechów włoskich
2 łyżeczki kakao gorzkiego
1 łyżeczka brązowego cukru

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni C.

Masło roztapiamy i studzimy. Żółtka oddzielamy od białek i ucieramy mikserem na parze. Dodajemy obie mąki, proszek do pieczenia, cukier waniliowy oraz roztopione masło nadal ucierając. Białka ubijamy na sztywną pianę i ostrożnie mieszamy z ciastem.
Formę starannie smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Wlewamy połowę ciasta i posypujemy je orzechami, kakao i brązowym cukrem, następnie wylewamy drugą część ciasta. Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 45 minut.
Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!



18 komentarzy:

  1. u mnie podczas świąt na pewno nie zabraknie sernika z brzoskwiniami :) faktycznie, nie można oprzeć się takiej babce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik z brzoskwiniami lubię i dawno nie piekłam :)
      Dzięki!

      Usuń
  2. Widzę, że jest ktoś, kto nie może się doczekać kawałka babki:) Też tak lubię skubać ciasta;)

    OdpowiedzUsuń
  3. My też zawsze mamy problem aby doczekać do ostygnięcia babki :P
    My będziemy robić tylko sernik dyniowy, no i może jakieś czekoladowe ciacho :) Resztą zajmie się młodsza siostra z mamą :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nemi, Angelika i Monika, domowacukiernia - dziękuję serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię babki, tylko samej mi średnio wychodzą

    OdpowiedzUsuń
  6. ta orzechowa nuta bardzo mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię ciasta bez masy, więc babka zawsze jest super:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie wyszła bardzo smaczna więc nie dziwię się, że córa już musiała skosztować ;) U mnie na 100% będzie babka na Święta i mazurek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie proste babki to lubię :).U mnie na święta będzie baba i ciasto z kremem, ale nie wiem jeszcze jakie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Babka piaskowa jest zawsze serwowana u mnie właśnie na Wielkanoc :D Czekam zawsze na nią z niecierpliwością :D

    OdpowiedzUsuń
  11. He, he moje dziecko też tak obskubuje mi wypieki :) Babka u mnie obowiązkowo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie babki! Kiedy pojawia się na świątecznym stole, lepiej, żeby stała ode mnie, bo zjem połowę albo nawet całą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się staram opanowywać :D z różnym skutkiem, ale kawałek zawsze zjem ;)

      Usuń
  13. Dziękuję serdecznie wszystkim!

    OdpowiedzUsuń