Ciasteczka z płatków jaglanych z masłem orzechowym

Monica 35 Comments


Naszła mnie ochota na jakieś ciastka, a, że ostatnio rzadko je piekę, pomyślałam, że zrobię coś nowego. Szukałam i podglądałam ciasteczka jaglane we wszechogarniającym internecie, niestety nic mnie zadowoliło i postanowiłam wykombinować coś sama. Efekt przeszedł moje oczekiwania. Ciasteczka są lekko orzechowe w smaku, kruche, delikatne i bardzo smaczne. Zajadaliśmy się nimi :) Polecam!

Składniki na kilkadziesiąt ciasteczek

200 g płatków jaglanych
4-5 łyżek mąki owsianej lub żytniej jasnej 720
125 g miękkiego masła
1 żółtko
2 łyżki masła orzechowego
0.5 szklanki cukru pudru (lub odpowiednia ilość ksylitolu dla dbających o linię lub innego zdrowego słodzidła)
0.5 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli

Płatki jaglane mielimy dokładnie w pojemniku od blendera. Masło z cukrem i solą ucieramy na kremową masę, dodajemy żółtko i masło orzechowe, krótko ucieramy do połączenia, wsypujemy zmielone płatki jaglane i mąkę. Konsystencja ma być taka, aby dało się formować w dłoni kulki. Formujemy ciasteczka - kulkę wielkości małego orzecha włoskiego układamy na blasze, w niewielkich odstępach, bo ciasteczka nieco urosną, lekko spłaszczamy widelcem i pieczemy w 180 stopniach C przez 12 minut. Studzimy na kratce.

Smacznego!

35 komentarzy:

  1. Jak cudownie wyglądają ! Już zapisuję przepis. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ciasteczka. Chętnie bym pochrupała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne ciasteczka !!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. super ciacha :) ja dziś piekę trochę inne :) też z płatków jaglanych, ale z jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie moje smaki, płatki jaglane i masło orzechowe w wersji śniadaniowej są pyszne, a takie ciasteczka to już rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciastki na owsianej smakują nam najbardziej <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Chodzą mi po głowie ostatnio jakieś ciasteczka. Uznałam jednak, że przyda mi się detox od słodyczy i nie będzie pieczenia !
    Jednak jak patrzę na składniki, to odrazu zmieniam zdanie ! Aż grzech nie upiec ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastąp cukier czymś zdrowszym i mniej kalorycznym :)

      Usuń
  8. No i kolejne kuszące propozycje na temat ciasteczek Co prawda w zdrowszej wersji która i tak sklania do zjedzenia czegos pysznego I jak tu zapomnieć o łakociach Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami, po prostu nie da się żyć bez łakoci ;)

      Usuń
  9. Ooo wspaniały przepis :) srobuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają pysznie:) Co prawda pieczenie nie jest moją najmocniejszą stroną, ale nie zamierzam się poddawać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobię z orkiszowej bezglutenowej mąki, mam nadzieję, że będą tak pyszne, jak te na zdjęciu :)
    Pozdrawiam!
    https://kuchniaoddwojga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam domowe ciasteczka, choć robię je stosunkowo rzadko...chyba muszę się zmotywować i upiec na walentynki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuje serdecznie wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam masło orzechowe :) muszę koniecznie zrobić takie ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasteczka, jemy z ogromną przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. od dłuższego czasu zamiast zwyklego masla, do kruchych ciastek doaje wlasnie orzechowe. super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubie teg typu - niezbyt słodkie ciasteczka !

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne ciasteczka. :-) Mam ochotę schrupać. :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję serdecznie wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  21. Z checią spróbuję - tym bardziej, że uwielbiam masło orzechowe!

    OdpowiedzUsuń