Koktajl z rukoli i owoców dla odważnych

Monica 14 Comments


Po krótkiej nieobecności spowodowanej paskudnymi choróbskami jakie męczyły moją rodzinę wracam na łono mojego bloga i do Was, Drodzy czytelnicy i odwiedzający :) Wracam, z nadzieją, iż nic mnie nie zmiecie znowu i nie pogoni do łóżka...
Wiosna niebawem, za moment pojawią się już pierwsze nowalijki. Ja już nie mogę się doczekać, bo wraz z wiosną wraca u mnie chęć do zdrowszego odżywiania. Zapraszam was na bombę witaminową w postaci zielonego koktajlu z rukoli :) Rukola posiada właściwości lecznice, ma mnóstwo witamin takich jak A, B, C, K, wapń, żelazo - które regenerują komórki naszego organizmu, a także zawiera aminokwasy siarkowe, kwas foliowy i chlorofil. Pomaga w przypadku wzdęć, zgagi i bólów brzucha. Ma gorzkawy, pieprzny, lekko orzechowy posmak dlatego trafne jest dodanie do niej słodkich owoców, u mnie jest to jabłko i pomarańcza. Trudno go kochać, ale nie jest taki zły. Koktajl dla odważnych ;)

Składniki dla 1 osoby

konkretna garść świeżej rukoli
1 jabłko
1 mała pomarańcza
1 łyżka soku wyciśniętego z cytryny
2 łyżeczki syropu z mniszka lekarskiego (mam domowy, jak nie macie może być miód, syrop z agawy, klonowy )
woda mineralna lub źródlana

Jabłko i pomarańczę obieramy, usuwamy z jabłka gniazda nasienne, wkładamy do blendera razem z pozostałymi składnikami i miksujemy, dolewając wody.

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. taka konkretna porcja witamin :) coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, ze to już koniec z chorobami. Życzę dużo, dużo zdrowia i siły. Idzie wiosna i szkoda chorować :) Taki koktajl to szklanka witamin, energii i minerałów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam taką nadzieję, bo organizm już wysiada. A tyle miodu spiłam, witamin, D, K, A, E, siarkę, czystą wit. C i co? NIC. I tak wszyscy się pochorowaliśmy :P Teraz musi być już tylko lepiej :)
      Dzięki! :)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie. Taki koktajl chętnie bym wypiła. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koktajl wspaniały! :) Piękny kolor, taki wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pysznego, niedługo będzie więcej lepszych owoców i takie koktajle bedą jeszcze pyszniejsze!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie zaintrygował ten koktajl! Z takim wykorzystaniem rukoli jeszcze się nie spotkałam. A całość wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cierpki ale całkiem fajny. Czuć, że zdrowy ;)

      Usuń
  7. Właśnie za bardzo nie przepadamy za rukolą :/ Ale w koktajlu może byśmy się do niej przekonały :) Dużo zdrowia życzymy Twojej rodzinie :*

    OdpowiedzUsuń