Omlet na serku mascarpone

Monica 19 Comments


Wracam z nowością. Omletem z serka mascarpone. Zastanawiałam się czy wyjdzie, ale bez obaw, smażył się dobrze i pysznie smakował. Pięknie pachniał podczas smażenia. Szczerze polecam taki omlet, jest przepyszny, mięciutki, puszysty, dosłownie rozpływa się w ustach. Jeden z najlepszych jakie jadłam. Poza tym, dobrze i na długo syci, a robi się go w mgnieniu oka. Moja marmolada z kumkwata przywieziona z Korfu zasłodziła mnie na maksa więc polecam coś mniej słodkiego ;) Gorąco polecam!

Składniki na 1 omlet

1 duże jajo
100 g serka mascarpone
0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy lub inny ulubiony - ilość wg gustu
2 łyżki mąki - ulubionej
pół dojrzałego banana

olej kokosowy do smażenia

Wszystkie składniki poza olejem, (najpierw jajo z serkiem, potem mąkę, proszek i cukier) ucieramy mikserem lub rozgniatamy widelcem na gładką, gęstą masę. Wylewamy masę na rozgrzany olej na patelni. Smażymy na średnim/małym ogniu około 5 minut  lub do momentu gdy będzie się dało przewrócić go na drugą stronę. Dosmażamy z drugiej strony.

Podajemy z ulubionym dżemem bądź owocami.

Smacznego!



19 komentarzy:

  1. Ale smakowity ten omlet, śniadanko idealne :D ja bym dodała domowy dżem truskawkowy, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jest ta marmolada z kumkwatu :) Raz jadłyśmy te owoce ale specjalnie nas nie zachwyciły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marmolada jest przeraźliwie słodka, ma smak pomarańczy? mandarynek? Dobra :) Świeżych kumkwatów nie jadłam.

      Usuń
  3. Dziękuję ślicznie wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam śniadanka na słodko i uwielbiam mascarpone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z mascarpone na pewno wyszedł pyszny, taki deserowy :) Z ricottą robiłam już placki, ale takie z mascarpone na pewno by mi zasmakowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieruńskie maszkety, Jud, Królowa Karo dziękuje Wam ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z mascarpone musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do omletów mam słabość....mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mniami :) podoba mi się ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję serdecznie wszystkim!

    OdpowiedzUsuń