Jaglane brownie bez cukru (wysokoproteinowe)

Monica 31 Comments


Długo szukałam fajnego, zdrowego jaglanego brownie. I nie byłabym sobą gdybym nie wykombinowała czegoś swojego ;) Brownie pieczone było głównie dla męża 'wszystkojada" ( on jest aktualnie w lepszej formie niż ja ) ale ja też go podjadałam. Jest smaczne, wilgotne i zapychające. Polecam!

Składniki na kwadratową formę

1/2 szklanki kaszy jaglanej (suchej) ( 100 g) + szczypta soli
60 g oleju kokosowego
3 jaja M
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1/2 szklanki gorzkiego, ciemnego kakao
3 łyżki miodu (u mnie spadziowy) lub 4 łyżki ksylitolu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu waniliowego
1,5  miarki odżywki białkowej (u mnie smak waniliowo-orzechowy )
opcjonalnie: orzechy włoskie, posiekane

Kaszę, przelewamy wrzątkiem i  gotujemy w 1,5 szklanki wody na małym ogniu około 12 minut, często mieszając (chyba, że macie kaszę w woreczku 100 g, gotujemy wtedy wg opakowania)aż cała woda odparuje. Studzimy lekko i dodajemy olej kokosowy (z lenistwa nie chciało mi się go osobno rozpuszczać). Blendujemy kaszę z olejem. Studzimy. Dodajemy pozostałe składniki i blendujemy na jednolitą masę. Wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i posypujemy orzechami. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy 45 minut.

Smacznego!

31 komentarzy:

  1. Nie jadłam takiego ;) Ładne Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł z tym brownie :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wygląda i na pewno rewelacyjnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smacznie wygląda :) Z kaszy jaglanej brownie jeszcze nie robiłam ale z pewnością by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczne, aż sama się zdziwiłam, że takie dobre :)

      Usuń
  5. Przepis akurat dla mnie, bo muszę uważać na cukier. Myślę, że brak białkowej odżywki nie zmieni zasadniczo smaku brownie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza jaglana jest moją ulubiona i muszę w końcu z niej ciacho zrobić :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciasto :) Bardzo ładnie Ci wyrosło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już sama struktura ciasta nam się bardzo podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne, wysokie to brownie :) podoba mi się i przepis nie jakiś udziwniony, tylko z produktów, które mam w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super ciacho :) takie zdrowe to dla mnie top1 :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie :) z chęcią przetestuje

    OdpowiedzUsuń
  12. nie jadłam czegoś takiego <3!!!! cudowny pomysł a zdjęcie krzyczy - zjedz mnie! :O
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne danie ! Aż chce się spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda bardzo apetycznie i wgl świetny pomysł :) w weekend postaram się zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobię przy najbliższej okazji :) Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę koniecznie spróbować kiedyś! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne brownie! Nie całkiem bez cukru, ale rozumiem, że masz na myśli rafinowany...

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda niesamowicie i z na pewno też tak smakuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda wyśmienicie, a jeszcze lepiej na pewno smakuje! Tym bardziej, że jest bez cukru! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy patent z tą odżywką białkową. Śmieszne może być jej kupowanie w sklepach z tego typu suplementami, gdy powie się Panu, że to na ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mega przepis! Dzisiaj będzie testowany

    OdpowiedzUsuń
  22. Kasze jaglana bardzo lubię mniam 9

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy przepis. Idealny dla kogoś, kto trenuje A nie umie odmówić sobie słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń